شهادت پسر

+ با این روحیات غذایی که پیدا کردی به نظرم این وروجک هم پسر باشه...


++ خب باشه ،مگه چی میشه؟


+ هیچی... تازه میشن دو تا سرباز


++ یعنی شهید میشن؟


+ !!!! شهید؟... قبل از من؟!!!...  "میخوام بگم اگز رودتر از من شهید بشن ازشون نمیگذرم اما نگاهم رو میندازم به سفره و از امام زمان خجالت میکشم و باز چیزی نمیگم"


++ نمی خوام ...پس من چی؟


+ "در حالی که بغضم رو فرو میخورم نگاهش میکنم و میگم" وقتی با هم رفتیم فیلم به وقت شام رو دیدیم من فقط یک جا نتونستم جلوی اشکم رو بگیرم... وقتی بعد از اون همه سرکشی پسر از چرایی حضورش در سوریه و عاقلانه و صابرانه و عارفانه مواجه شدن پدرش با این طغیان پسر... در نهایت توی اون هواپیمای انتحاری، پدر شاهد بود پسرش داره به سمت شهادت میره و خودش جا موند...شهادت پسرش رو با چشماش میدید گویا... خیلی سخته...

من اون روز روی اون صندلی سینما به جای اون پدر اشک ریختم... چون حال یک پدر رو میفهمیدم... فعلا تمومش کنیم این بحث رو

ن. .ا
لوسی می
ان‌شالله قدمش خیر باشه و مایه آبروی شما در دنیا و آخرت بشه.
+خیلی چیزها میخواستم بگم اما گفتنی نیست و احتمالا بهتر از من میدونین. ولی من فکر میکنم تن دادن به شهادت فرزند آزمونی بزرگتر از خودِ شهادت باشه. قبلا تو یه پست چنین مضمونی منطبق بر پست شما داشتم.
خدا عاقبت همه ما رو شهادت در راه خودش قرار بده ان‌شالله.

ان شا الله

وقتی مینوشتم یاد اون مطلب شما هم افتادم... 
راستش بیش از اون غمی که ریشه در تعلقات پدر و فرزندی داره... یه حسی و حالی برای انسان پیش میاره که اون انسان رو بیشتر منقلب میکنه... یه حسی شبیه این بیت شعر:
عجب عاشق کشی ای شاهد کل ... به کار خویش غوغا میکنی تو ...
اگر خواهی کشی ، حکم تو حکم است ... ز حکم خود چه پروا میکنی تو
ز درد و گریه ام شادم از آن روی .... به حال من تماشا میکنی تو...
شنیدم هر که را اینگونه درد است... طبیبی و مداوا میکنی تو

الهی آمین

حامد :)
:)

چرا میخندی حامد جان؟

سربازِ روزِ نهم
عاقش کن

عاقم نمیاد...

لوسی می
بله قطعا فقط وابستگی عاطفی نیست. ان‌شالله به مقام و والد و ما ولد برسین :)

والد و ما ولد یعنی چی؟

لوسی می
"و والدِِ وَ ما وَلَد"
باید اعراب گذاری میکردم.
سوگند پروردگار به پدر و فرزندش.
در سوره‌ی بلد.
در تفاسیر منظور والد در این سوگند رو حضرت ابراهیم علیه السلام تفسیر کردن.

آهان...

ان شا لله
ممنون بابت دعا

miss yellowin
فقط پسرا سرباز میشن؟ دخترا نمی‌تونن سر ببازن؟

نه...

حتما خانمها هم میتونن...
حتما و یقینا

سربازِ روزِ نهم
ولی خودمونیم من حسم متفاوته
من دوست دارم جلوی چشمم برن و من تماشا کنم

عیب نداره... خوبه اتفاقا...

فقط وقتی پدر شدی و بچه ات هم بچه اهل و عاقلی بود ... این ادعا رو بکن...
شاید الان کمی زود باشه برای این ادعا

سربازِ روزِ نهم
از کجا می دونی نیستم

یا تجربه این طوری ندارم

نمیدونم...

خب بنظرم هر پدر و مادری آرزوی عاقبت بخیری فرزندش رو داره... اما در ابرازات برای پدر و مادر باید ملاحظاتی باشه...
مثلا تا حالا ندیدم کسی پیش رهبری بگه دعا کنید من شهید بشم و آقا با خرسندی براشون دعای شهادت کنن...
هر چند شهادت رو براشون بخوان اما در مقام ابراز ملاحظاتی دارن...
و اون ملاحظات از باب تدبیر نیست... بلکه فطری هست

رئوف ..
به به!
هنیئاً لکم...
گوارا باشد شهد شیرین شهادت بر پدر و فرزند!!

پیشاپیش تولدش رو و بعد هم شهادش رو در رکاب مهدی فاطمه عجل الله تعالی فرجه الشریف شاد باش میگویم.

(12 حرف ش)

:)

ممنونم رفیق
دعا کن برای ما
دعا کن شهید گونه زندگی کنیم... چگونه رفتنش خودش درست میشه

سربازِ روزِ نهم
چنین چیزی هم ممکنه
اما من دعای شهادت براژ دیگران رو حضوری از زبون رهبر برای آرزومندان شنیدم
احتنالا تدبیر اونجا بر فطرت غلبه داشت:)

یا من متوجه منظور تو نمیشم یا تو...

پاسخ من به نظر اول این مطلب رو بخون...

پیـــچـ ـک
ولدی علی....ولدی علی...ولدی علی...
فریادهای حسین بن علی علیه السلام بالای سر تن شرحه شرحه علی بن الحسین.

سخت ترین روضه کربلا برای من همین جملاته.



اقتضای این عالم (ماده) برای از دست دادن، حزن و اشک و اندوه هست...

اما اگر این از دست دادن در مسیر حق بود از دل همین ار دست دادن، بدست آوردن بیرون میاد و اقتضاء بدست آوردن شکر و ابتهاج هست...
اگر این رو درک کنیم هم غمهای امام حسین رو در غم ار دست دادن یاران و فرزندانشون و "انکسری ظهری " گفتن هاشون برامون حل میشه هم اون روایت تاریخی که میگه هر چه به غروب عاشورا نردیک تر میشد چهره امام حسین علیه سلام برافروخته تر و مبتهج تر میشد...

@ سرباز:
این نظر و پاسخش رو هم بخون...

حامد :)
وقتی با مطلبی خیلی کیف میکنم و نمی تونم نظر بذارم، به لبخند می فرستم تا به نحوی از نویسنده تشکر کرده باشم!

ای بابا...

مخلصیم...
دعا کنیم برای هم

سربازِ روزِ نهم
شاعر حوصله داره
همون زبون همو نفهمیم بهتره

نفهمیم بهتره؟

چرا؟
من که شاعر نیستم

آب‌گینه موسوی

به‌به!

بسی مبارک و خجسته!

اِن‌شاءلله شهادت پس از ظهور و در رکابِ امامِ معصوم.

ممنون...

ان شا الله... واقعا چقدر لذت بخشه اجابت این دعا
موید باشید و منصور

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان