باز هم غمی تازه...

تعطیلات نوروز به همراه جمعی از دوستان همدل و هم درس در معیت استاد راهی شیراز شدیم تا سال تحویل در معیت حضرت شاهچراغ باشیم و چند روزی در شیراز بمونیم و برگردیم...

سه روزی ماندیم و هنوز از قرار ماندنمون چند روزی مانده بود که ناگهان استاد گفتن باید برگردیم دیگر ماندن به صلاح نیست... عده ای گفتن قرارمون بیش از این بود، عجله ای نداریم... باز هم میتونیم بمونیم... استاد گفتن هر کی دوست داره بمونه، من باید برم... تعداد زیادی از دوستان ما در دروازه قرآن اسکان داشتن... همه عازم شدیم برای رفتن... بین راه خبر سیل آق قلا به ما رسید... عده ای از دوستان که پزشک بودن به تبعیت از فرمایش رهبری در یک تیم پزشکی عازم آق قلا شدن و مابقی هر کسی در حد وسعش کمک مالی کرد تا کمکی به هموطنان کرده باشیم...

فردای حرکت، متوجه شدیم در دروازه قرآن شیراز سیل شدیدی آمده و خسارت دلخراشی به جای گذاشت... همه در غم هموطنانمان شریک شدیم و...

و متحیر بودیم که اگر کمتر از یک روز دیگه میموندیم الان معلوم نبود دچار چه مصیبتی شده بودیم...

برای صبر و تسکین عزیزان گرفتار حادثه دعا کنیم... بلا دیدن در شهر غریب، بار مصیبت رو چند برابر میکنه... اکثرا مسافر بودن...

اگر به وجه ظاهری این سیل ها توجه کنم باید بگم بسیاری از این خسارات به خاطر عدم تدبیر مسئولان شهری و استانی و بلکه هم دولتی بوده...

مثلا عکسی دیدم از چند سال پیش دروازه قرآن، دقیقا اینجایی که الان سیل به راه افتاد، بستر رودخانه بوده که پر شده و خیابان شده...

اگر اون عکس درست باشه واقعا این همه ملت قربانی کوته فکری و کج تدبیری مسئولین شدن...

ان شا الله صبح گشایش و فرج نزدیک هست و از این دیو و ددان رها میشیم... به شرطی که از دیو و دد درون رها کنیم خودمون رو...

ن. .ا
^_^ khakestari
خدا رو شکر که رفتید 
والا عکس قدیمی دروازه قران درسته. به سن من نمیرسه یاداوری اون قسمت قدیمی اما بابا تایید میکنن صحت اون عکس رو 
نمیدونم چقدر فیلم های پخش شده رو دیدید. 
ما توی شیراز رودخونه ای داریم که به رودخونه خشک معروفه
سال ها پیش بخشی از رودخونه رو به صورت کنارگذر وارد خیابون کردند
دقیقا همون بخش ها سیل اومد

فقط دروازه قران نبود
هفت تن و محله ی سعدی هم سیل اومد
خونه یکی از اقوام توی هفت تن خراب شده،متاسفانه با وضعیت بدی اون خانوم روبرو شده(جسد با سیل اومده توی خونش)شوکه شده و فعلا قدرت تکلمش از دست داده.

تعداد کشته ها هم بیشتر از امار بود
یکی از دوستان قسمت اتفاقات بیمارستان نمازی مشغول بکار هست 
گفت روز اول فقط تا ظهر ٣٠ نفر فوت شدند فقط قسمت اتفاقات
حالا باقی بیمارستان ها و بخش ها بماند

واقعا متاثر و غمگین شدیم 
اما خداروشکر کمک مردم تسکین بود 
با خوندنِ قسمت خیریه دیوار شیراز
گریه کردم از این همه همدلی 
خداروشکر هنوز  انسانیت هست 

بله... گویا اون عکس درسته...

چون چند دهه توی خشکسالی بودیم مسئولین اکثر شهرها به این فکر نکردن که این خشکسالی تموم میشه... الان یه سال هست که وارد تر سالی شدیم و از این به بعد بیشتر شاهد این بارش ها هستیم...
اومدن توی بستر رودخونه رو پر کردن و فکر همچین روزی رو نکردن...

همون تصاویری که از اون سیل موجوده به اندازه کافی دلخراش هست... اصلا خیلی از فیلمهاش رو هم ندیدم...
همیشه همینطوره... واقعیت میدانی بحرانی تر از واقعیات آماری هست...


واقعا مردم شیراز خوش درخشیدن... خیلی عالی بود همراهی و همدردیشون...
خدا ازشون راضی باشه
شیراز شهر اهل ولا هست... یه تحقیقی داشتم در مجموع شهر با بنیه ای هست

آشنای بی نشان
چه استادای خفنی داری

خفن نیست...

این مسئله رو برجسته نکن

آشنای بی نشان
کدوم مسئله؟

استاد ....و ...خفن بودنش رو ...

دوست ندارم از این بعد به به مطلب نگاه بشه

آشنای بی نشان
حالا شاید تو دوست نداشته باشی ولی ناخودآگاه به چشم میاد

اوهوم

تو امسال جایی نرفتی؟

آشنای بی نشان
چرا یزد
چه طور؟

همینطوری...

گفتم من رو کردم کجا رفتم... شما هم رو کنی

لوسی می
وحشتناکه.. من که فکر میکنم فقط بلای آسمانیه که داره نازل میشه. و چه بسا مقصرش خودمون باشیم.
نمیخوام بگم اونی که قربانی شده مقصر و ظالم بوده، (و اتقوا فتنه لا تصیبن الذین ظلموا منکم خاصه.) اما همه اینها ناشی از اشتباهات پررنگ این ملته. شاید واقعا داریم  به تعبیر رهبری سیلی میخوریم. :(
خدا رحمتشون کنه و به همه‌مون رحم کنه ان‌شالله.

یقینا یه وجهش به عملکرد ماها برمیگرده...

که خب فعلا به صلاح ندیدم در مورد این وجهش بحثی بکنم...
اما اگر هم اون وجهی که به خودمون برمیگرده درست باشه چیزی از تقصیر مسئولین کم نمیکنه

ان شا الله خدا رحمتشون کنه... خیلی دلخراش بود...
مخصوصا جان دادن کودکان در این حوادث...

آشنای بی نشان
بیشتر به نظر میاد خواستی بحثو عوض کنی
زیاد این کار رو میکنی

مگه عوض کردن بحث کار بدیه؟

آشنای بی نشان
من چیزی راجع به بد یا خوب بودنش نگفتم:)

خب پس همه چیز حله....

حرفی نمیمونه

آشنای بی نشان
یه تکه کلام عزیزم هم پیدا کردی:))

داشتمش ولی اینجا استفاده نمیکرده

یه برنامه پیامکی به نام هدهد دارم... هر هفته یه آماری میده
یه بار آمار داده ششمین کلمه ای که بیشترین فراوانی رو توی پیامکهام داشته "عزیزم " بوده
البته خب مشخصه اون پیامکا بیشتر برای چه شخصی بوده...

آشنای بی نشان
باید نرم افزار جالبی باشه

میخوای یه مطلب در موردش بنویسم؟

آشنای بی نشان
یعنی انقدر مهمه؟

مهم نیست... باحاله...

مثلا یه هفته به من گفت بهترین دوست شما فلانی هست (اسم خانمم) و تعداد پیامک ها رو بهم گفت
یه هفته گفت فعال ترین حساب بانکیت کدوم حسابه...
یه هفته گفت شما از این کلمه بیش از تمام کلمات استفاده کردید...
کلا آمارهای جالبی میده

آشنای بی نشان
من کلا از چیزهای آماری خوشم میاد

من هم از آمار خوشم میاد

اما از تحلیلها بیش از آمارها خوشم میاد...
یعنی خیلی آمارها در تحلیلم اثر جدی ندارن... اثر دارن... اما مثلا 50 درصد

آشنای بی نشان
یه نرم افزار بهت معرفی میکنم که اونم باحاله البته آماری نیست

از اونجایی که دنبال چیزهای ایرانی هم هستی احتمالا خوشت بیاد

اسمش جعبه ابزاره

از بازار تهیه میشه؟

چه آماری میده؟

آشنای بی نشان
آره از بازار میشه دانلودش کرد
نوشتم که آماری نیست
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان