وطن

وطن هر انسانی اون مکمنی هست که در اون پرورش پیدا میکنه...

وطن هر انسانی اون جایی هست که وجه جانش به اون سمته...

من این ترانه رو به یاد وطنم گوش دادم همیشه... وطن جانم...

راستی چقدر زاویه نگاه میتونه حال انسان رو متغییر کنه...

 


وطن

یک روزی حضرت یعقوب (ع)، وطن حضرت یوسف (ع) بود... و یک روزگاری هم رسید که حضرت یوسف (ع)، وطن حضرت یعقوب (ع) شد...

برای تعالی باید در وطنت مستقر شوی.... تا آرامش پیدا کنی...

جالبه بدونید برای جسم مادی انسان، فقط زمین (سطح خشکی) محل اسکان و آرمیدن انسانه... زندگی مداوم در دریا ها یا در فضا مزاج انسان رو از بین میبره و بهم میزنه...

برای اعتدال جسم باید در ارض اسکان داشت...

ارض جان کجاست؟...

آیا اسکان داریم؟

مستقر شدیم؟... 

ن. .ا
حامد :)
بعد از پیدا کردن ارض جان و اسکان در آن، که از سخترین کار‌ها است، سخت‌تر از این‌ها استقرار است.

بله استقامت و استمرار و ثبات قدم خیلی همت و بصیرت میخواد برادر...

دعا کن برای ما

من ...
یادمه زمانی تفسیری از جمله حب الوطن من الایمان دیدم که ما بنده ها عند ملیک مقتدر وطنمونه و این حب الوطن به نزد رب بودن برمیگرده و نشونه ایمان میشه

جالب بود... نمیدونستم...

یه تعبیری از حب الوطن من الایمان در این نظر داشتم که بی ربط نبود:
http://noon1001ghalam.blog.ir/1397/11/24/%D8%B9%D8%B4%D9%82#comment-zTNj7banqlM

لوسی می
ما ز فلک بوده‌ایم یار ملک بوده‌ایم
باز همانجا رویم جمله که آن شهر ماست.
خود ز فلک برتریم وز ملک افزون‌تریم
زین دو چرا نگذریم منزل ما کبریاست..

ممنون...

خیلی عالی
شبیه اشعار مولوی بود

لوسی می
برای اینکه اشعار خودشه :)

ممنونیم از جناب مولوی

سربازِ روزِ نهم
سلام
یکی از رفقا داشت یک منبر قدیمی مربوط به چند صده قبل رو تعریف می کرد
گفت طرف خواند حب الوطن من الایمان

ملت یک ساعت گریه کردند
وقتی مرز جغرافیایی معیار وطن نبود مردم معانی عمیق تری براش متصور بودند

سلام

عجب مردم اهل دلی...
جدی میگما...
آدمای معمولی نبودن...

.: مهتاب :.
دارم فکر می‌کنم این حسو تو مجموعه‌ انجمن‌مون داشتم...

یعنی انجمن تون رو وطن خودتون میدونستید؟

مرتضا دِ
سجاده نیست جوابش؟

میتونه سجاده هم باشه... اما خب نمی خوایم اینطوری بازش کنیم...

کلا من با گفتن حرف آخر مخالفم مرتضی...
مگه توی مسائل معرفتی حرف آخری هم وجود داره برای انسان؟

مرتضا دِ
مسائل معرفتی چیه؟

هر مسئله و پدیده ای که با ما و ادراکات ما ربط پیدا میکنه میشه مسائل معرفتی

از هستی شناسی محض گرفته... تا فرهنگ و سیاست و اقتصاد و ...

.: مهتاب :.
نمی‌تونم با قاطعیت اینو بگم ولی اون حس جایی که توش پرورش پیدا می‌کنیم رو داشتم بهش.

انجمن اسلامی دانشگاه؟

.: مهتاب :.
بله. و قبل‌تر هم دانش‌آموزی. دانشگاه بیش‌تر البته.

متاسفانه در زمان دانشجویی ام نه تو بسیج بودم نه تو انجمن...


.: مهتاب :.
حتما یه خیری توش بوده:)

اون موقع وقتش نبود... 

با اونکه در جریانات سیاسی دانشگاه نبودم اما سال 88 توی اون فتنه بیشترین فالیت رو بر علیه فتنه داشتم و تقریبا تمام دوستام رو از دست دادم... و دست خالی از دوست... دانشگاه رو ترک کردم...

.: مهتاب :.
حسشو می‌دونم. تجربه کردم تقریبا...
من ...
تشکر
بنظرم در پاسخ به هر سه اون کامنت ها نظر شما به تفسیر حب الوطن نزدیکتر از چیزی بود که من قبلا شنیده بودم
*چطور میشه به کانت آدرس داد؟

خواهش میکنم...

کانت؟
کانت مگه زنده هست؟
آدرس کجا رو میخواید بهش بدید؟!!!!

آب‌گینه موسوی
به نظرِ بنده، ارضِ جان، محبّتِ حضراتِ معصومین است و هر چه این محبّت بیشتر باشد، وسعتِ ارضِ جان هم وسیع‌تر خواهد بود... مثلاً بینِ خواهران و برادرانِ حضرات، آن عالی‌جنابانی که محبّتِ بیشتر به معصومِ زمانِ خود داشتند، مرتبۀ بالاتری یافتند... 

همینطوره...

بله...و حی باید اضافه کنم ما احدی ار غیر معصومین (حتی صلحا و پاکان امت) رو نمی تونیم با صاحبان عصمت مقایسه کنیم... حتی مقایسه قنبر و سلمان رو هم با مثلا امام علی علیه سلام مقایسه نور و ظلمت میدانیم...
اما خودشون فرمودن در زمان غیبت ما رجوع کنید به راویان احادیث ما... حتی نفرمودن رجوع کنید به احادیث ما...
به نظر من (کهع ممکنه خطا هم باشه) هر چند مقایسه این راویان هم با حضرات مقایسه نور و ظلمت هست اما کسی که به این راویان محبت صادقانه نداشته باشه، باید در محبت صادقانه شان به حضرات معصومین شک داشت یا حداقل باید گفت محبتشان از جنس همون محبتی هست که امام حسین علیه سلام در تایید اون جمله فرزدق: "دلهای کوفیان با شماست اما..." فرمودن: این برادر کوفی راست میگوید...

حال اینکه حقیقتا راویان حدیث در عصر ما چه کسانی هستن... خود مسئله ای مجزاست... که ان شا الله خدا روزی همه ما بگرداند

من ...
وای‎:D کامنت‎(:‎

:)

برید روی تاریخ یا ساعت اون نظر کلیک کنید
آدرسش توی toolbar نوشته میشه
اون رو کپی کنید

شما توی پویش شرکت نمی کنید؟

من ...
تشکر
از روزی که پست مربوط به پویش رو نوشتین به شرکت کردن فکر میکنم ولی من بیشتر وبلاگهای روزانه نویسی میخونم که شامل قسمت محتوا نمیشن و چندتا وبلاگی که محتوا قابل معرفی بود کامنت ها بسته اس که شرط دوم تون محقق نمیشه یا اینکه یه مدته نمینویسن
یکی دوتا وبلاگ خوب محتوا محور و کامنت باز هم میشناسم که متاسفانه قابل توصه و انتشار جمعی نیست
تا الان هم اکثر وبلاگهای معرفی شده حکمی و فلسفی طورها بودن که خب مشخصا طیف ثابت و خاصی رو در بیان مخاطب دارن که در همون دسته ها به اندازه کافی شناخته شده و محبوب هستن و معرفی دوباره و سه باره شون در بیشتر خوانده شدنشون توفیری حاصل نمیکنه
ولی باز هم تلاشمو میکنم که شرکت بکنم‎(:‎ 

ببینید بزرگوار اصل این پویش اثراتی داره... فارق از اینکه آیا واقعا وبهای موثر تا چه حد موثر هستن...

اصل این پویش یه اهدافی و اثراتی داره که در کل برای بهتر شدن سمت و سوی وب نویسی مفیدن...

باز هم هر جور صلاح میدونید

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان