انسانهایی که سالم زندگی میکنن

دو سه روزی بود که داشتم چند جلسه از سخنرانی های آقای رائفی پور رو گوش میدادم

یه چیزی ازش پرسیدن و جوابی داد که به نظرم اومد باید منتشرش کنم... مردم باید باید این چیزا به گوششون برسه.


میگفت توی خونه استیجاری زندگی میکنه... خونه اش صد متری بوده... امسال که صاحب خونه اجاره رو برده بود بالا پولش رو نداشت و از اون خونه پا شد و رفت توی یه خونه 85 متری... گفت جاش هم متوسط رو به پایینه تهرانه...


کسبش و معیشتش کلا از راه تدریس و حقوق ثابت و اینها نیست... میگفت اطراف تهران با یکی از دوستاش عطاری دارن... مغازه شون هم اجاره هست... میگفت سهم این ماه آخرش هم شده بود نهصد هزار تومن...

میگفت پدرش سرهنگ بازنشسته ارتشه و یه پراید مدل پایین داره که گاهی میره توی آژانس کار میکنه و ...


من همش رو باور کردم



روحانی معروفی هم میشناسم که تنها منبع درآمدش شهریه حوزه هست... توی شهر خودشون در روستا ساکنه و تا حالا هیچ وجهی از منبرهاش و سخنرانی ها و تدریسش دریافت نکرده... عین هشت سال جنگ هم در جنگ بوده... همین الان هم گاهی به مناطق مقاومت اسلام سر میزنه (سوریه ، عراق و لبنان)... چند نفر از شاگردهاش هم در سوریه (خان طومان) شهید شدن که هنوز پیکرهاشون برنگشته...

بد نیست اگر کسانی که فعال سیاسی فرهنگی و اقتصادی کشور هستن و از سلامت زندگیشون خبر دارید بیایید بگید... بذارید مردم فقط آمار اختلاس گرها به گوششون نرسه... تا ناامید بشن...
ن. .ا
دایی حیدر
منم اون حرفها رو شنیدم از آقای رایفی پور.
تمام پستت رو میگذاریم روی دیده.
جز یک خط آخرش که اساسا نمیفهمم یعنی چی؟‌

یعنی اگر بدها رو معرفی میکنیم خوبها رو هم معرفی بکنیم...


دایی حیدر
که چه نتیجه گیری ای بکنیم ؟

که بدونیم چرا نظام با وجود این همه اختلاس گر و آقازاده هنوز پابرجاست و داره به راهش ادامه میده

مرتضا دِ
ما نمیشناسیم کسی رو

به خاطر اینکه نمیان پیشت جار بزنن... توی مرامشون نیست

با یکی دیگه معامله کردن... 

^_^ khakestari
چرا من نمیتونم باور کنم؟؟؟؟!!!!

شما باید پاسخ بدید


شاید چون از نزدیک ندیدید

دایی حیدر
یه سوال بپرسم؟ ...پیشاپیش از صبر و حوصله ای که به خرج میدی تشکر الیرم .
اونهایی که جار میزنن خوبی هاشون رو یعنی با یکی دیگه معامله نکردن ؟
بارها شنیدیم که فلانی تعریف میکرد که در تمام عمرم در مقابل قرآن پامو دراز نکردم...آیا بیان این مطلب حتی اگر درست باشه با هدف اینکار در تضاد نیست ؟‌
یا مثلا پسر علامه فلانی در خواب پدرش رو دید که داره از دست امام علی از حوض کوثر آب میخوره، پرسید که پدر ! این به خاطر تفسیر شماست ؟‌جواب داد خیر به خاطر استمرارم بر خواندن زیارت عاشورا...
سوالم واضح نیست پس طبیعتا انتظار جواب درست درمونی هم ندارم... اما یه سوال دیگه از حاج رضا دارم، با این گونه مسایل مشکلی نداری و برات حل شده هستن ؟‌

با کدوم گونه مسائل؟


از طرف پرسیدن درآمدتون از کجاست... پاسخ داده... یه وقتی در مورد کسی تهمت و افترا هست باید شفاف سازی کنه... یا یکی یه حقیقتی رو بنا به مصلحتی میگه... این معلومه که بد نیست...
اما خب عموما اینطور نیست دیگه... عموما میان بگن یا ایها الناس ما خیلی داریم زندگی سالمی انجام میدیم ؟
باید ضرورتش پیش بیاد تا بگن...
این که نیاز به توضیح نداشت...
 به مرتضی گفتم نمیان پیش تو بگن (عموما اینطوره، اینطور نیست؟)

^_^ khakestari
مثلا اون مورد دوم رو کاملا میتونم باور کنم
اما رائفی پور رو اصلا!!!!
درواقع کسایی که گمنام طور هستند رو میتونم بیشتر قبول داشته باشم تا اونایی که بیشتر معروف هستند.
سخنران ها میتونند شوآف کنند.....درست مثل وزیر راه که توی مجلس چند وقت پیش میگفت دخترم گفته بابا موجودی حساب بانکیت رو نگو من خجالت میکشم!

یه مقدار از نظرتون ناراحت شدم


از اینکه نتونستید باور کنید...
از شخص شما ناراحت نیستم از این ناراحتم که هموطنای من چرا اینقدر سیستم ایمنی روحشون ضعیفه که با یک نسیم غبارآلود نیاز به تنفس مصنوعی پیدا میکنن... شاید غبار در اطراف شما واقعا زیاده...

میدونید من چرا باور کردم؟
وقتی سخن هاشون رو گوش میدادم (چند ساله) همیشه توی ذهنم این سوال مطرح میشد این همه اصول و کد حقانی رو چطور یه جوان بهش رسیده؟... من یه خوش فهمی خاصی توی ایشون میدیدم... و میدونستم این به صرف مطالعه حاصل نمیشه... 
دنبال علت دیگه ای بودم...
وقتی گفت کاملا باور کردم.... چون علت خوش فهمیش می بایست چیزی از این جنس باشه ....
روی حرفم فکر کنید

پیـــچـ ـک
سلام
من میدونم این آقای رائفی پور با همون نهصد هزار تومن تامین خواهد بود.
قول بهتون میدم توی اون ماه پونزده روزشو هی جایی دعوت میشن. بعدشم وقتی دارن میرن اونجایی که دعوتن، توی راه یهو یه نفر میبینتشون و ماشینو نگه میداره داد میزنه:حاجی بیاید بالا تا یه جایی برسونمتون. بعدش یهو میبینی طرف توی همون شهرکی که دعوتن زندگی میکرده. بعد میاد حساب بکنه پول دربستی رو، طرف میگه من دیدم با خانوم بچه ها میرید گفتم چرا ماشین خالی برم، شما رو هم سوار میکنم باهم حرف میزنیم. بعدشم میبینی اون آقاهه رانندههه عاشق امام رضا جانه، یه سی دی مداحی امام رضایی بهش هدیه میده...
خلاصه که روزی همیشه پول نقد نیست و هرکس در راه خدا جهاد کنه خدا زندگیش رو تامین میکنه، بغیر حساب!


سلام


بله، از مهمترین اخلاقهایی که یک ولایت مدار باید بهش برسه اعتماد به نصرت حق هست...
در عین تلاش و تدبیر کاملی که میکنه، باید دلش قرص باشه...
اسما الله در کارن

آشنای بی نشان
سلام
من کاری به درآمد رایفی پور و پست ندارم:)
چون اسم رایفی پور اومد دوست دارم درمورد خودش صحبت کنم
به نظرم یه سخنرانی که بلده جوری صحبت کنه که برای مردم جذاب باشه ولی حرف هاش عمق نداره
خروجی سخنرانی هاش هم جذب یه عده نوجوون شده که بگن توی فیلم قهوه تلخ ثانیه سی و سه که نماد فراماسونریه فلان اتفاق میوفته پس مهران مدیری فراماسونره
من اصلا درک نمی‌کنم چرا تو دانشگاه های ما باید تریبون بدن به همچین آدمی

سلام

نطر شما اینه که حرفاش عمق نداره...
اما من ایشون رو آدمی مطلق نمیدونم و معتقدم در مقایسه با خیلی از انقلابی های نظام انسان عمیق تر و متعادل تری هست...
از افراطی نبودن و منعطف بودنش همین بس که بیشترین طیف طرفداراشون از قشر جوونهای غیرمذهبی بوده... یا غیر مذهبی ها عثل درست حسابی ندارن که جذب ایشون میشن یا ایشون جادوگر خوبیه... (اگر بخوایم منفی نگاه کنیم)


آشنای بی نشان
من بیشتر طرفداراش رو از نوجوون ها دیدم

مثلا چند تا؟

راستی تو نمی خوای بخوابی؟

آشنای بی نشان
تو این ساعت میخوابی؟:)

بیشتر اوقات بیدارم

ولی اغلب دیگران خوابن

پلڪــــ شیشـہ اے
یادم هست زمان کارشناسی، یک هم سرویسی داشتیم، برادرش حدودا بیست و خرده ای سن داشت، اما اهل نماز و اینها نبود. بعد از دیدن سخنرانی های آقای رائفی پور نمازخوان شده بود. 
چه قدر جالب. 
کار پسندیده ایه این روحیه دادن، چون واقعا خسته شدیم از این همه کثیفی های شنیداری و خواندنی

بله... خیلی ها به واسطه سخنرانی ایشون متحول شدن...

خیلی از لاک جیغی های ماه رمضان امسال با سخنرانی های استاد رائفی پور مسیر عوض کردن...
خداوند ان شا الله بر سعه و ظرفیت وجودیشون بیافزایند

بله لازمه واقعا که از اون طرف هم ذکری بشه

انـ ـــار
یادم میاد که حاج آقا پناهیان هم یک بار صحبتی با همین مضمون داشتن
که ما مدیران و مسئولان ساده زیست هم داریم
و همین مایه ی امید جامعه است

اون قدر از اشرافی گری گفته شده که دل مردم پر از یأس شده

یکی از اهداف هم همینه که یاس در مردم ایجاد کنن...

لازم دارن مردم (مخصوصا قشر متوسط و ضعیف) رو با خودشون (علیه نظام) همسو کنن خیلی همسو شدن مردم براشون مهمه...
این همسویی اتفاقبیافته مرحله بعدی آشوب وشورش هست
و البته بعدش مسلح کردن مردم و...

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان