آزاد اندیش کیست؟

حب و بغض های انسان معرف تشخص و ماهیت هر انسان هستن...

محرک انسان هستن... 

انسان یه تفکر و جهان بینی داره و یه حب و بغض...

انسانی در عالم خلقت نیست که بگه من بی طرفم و حب و بغضی ندارم... غالبا منطق انسانها متاثر از حب و بغض هاشون هست... یا میشه گفت در خدمت حب و بغض هاشون هست...

پس بدون در نظر گرفتن حب و بغض، سخن از آزاد اندیشی یک سوء تفاهم هست...

آزاد اندیش کسی هست که حبِ حقیقت و بغضِ تحجر و تک بعدی نگری داشته باشه... و البته که حب اشخاص در جهان بینی شون هویدا میشه...

تنها محبِ حقیقت آزاد اندیش میشه و باطن محب حقیقت باید سفید باشه... سفید یک رنگ در کنار بقیه رنگها نیست... سفید بی رنگی هست... سفید نه تنها بی رنگی هست بلکه مجموع تمام رنگ هاست... وقتی به ماهیت سفید فکر میکنم یاد این آیه قرآن می افتم :"و علم آدم الاسماء کلها"


میبینید؟!!!

سفید بودن به این سادگی ها هم نیست... برگردیم به حب و بغض های درونمون... 

در رفتن امام  حسین (ع) از مکه به کربلا ،امام چند جا اشاراتی به حب های خودشون کردن...

یه جا فرمودن من معروف را دوست دارم و منکر را دوست ندارم...

در شب عاشورا هم فرمودن: برید از دشمن مهلت بگیرید تا فردا... من نماز رو ردوست دارم...



راستی من نماز رو از روی تکلیف میخونم یا از روی حب؟
من برای معروف و منکر از روی حس تکلیف اجتماعی دغدغه دارم یا از روی حبِ به معروف و بغضِ به منکر؟...


خوبه فکر کنیم چگونه باید آزاد اندیش بشیم...
خوبه در مورد نشانه هاش در وجود خودمون به تفکر بنشینیم

 

ن. .ا
علی رضا
علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب بر محور تفکر اومانیستی است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد و مسلمانان نباید نظام آموزشی خود را بر اساس این علوم قرار دهند.

تمدن بدلی bornos.blog.ir

اِ

بازم تویی؟
چه خبر؟

ناشناس
خیلی جالبه که من درگیر هرچی میشم اینجا ی پست در موردش هست!
روح علمی(حقیقت جویی بی غرض)شهید مطهری،تعلیم و تربیت در اسلام
بعد میگن خدا همچین آدمی رو حتما هدایت میکنه!

بعد میگن خدا همچین آدمی رو حتما هدایت میکنه...


راست میگن...

حق همین جمله آخر شماست و غیر از این نیست انصافا

مرتضا دِ
آزاد اندیش کسی هست که حبِ حقیقت و بغضِ تحجر و تک بعدی نگری داشته باشه.

دیشب که داشتم نماز میخوندم داشتم فکر میکردم که این نماز من چی هست اصلا !؟ با این کیفیت و دقت و توجهی که نداره :)


مشکل از نماز خوندن ما نیست...

مشکل از سبک زندگیمونه... از نوع نگرشمون به همه چیز...
مشکل از ارتباط نداشت با خود هست

مرتضا دِ
هوم بعد وسط فکر به خودم گفتم ولش کن نمازتو بخون :)

تازه بعدشم خوبه برای من دعا کنی


مرتضا دِ
آقا افتخاریه اسم شما اوتاد رو توی دعامون بیاریم.
دعامون با کلاس میشه :)

اوتاد رو خوب اومدی



سربازِ روزِ نهم
سلام اوتاد

:)

مگه گیرم نیفتید...
سلام
هر که را اسرار حق آموختند مهر کردند و دهانش دوختند

شما که نمیتونید اوتاد بودن من رو در دلهاتون نگه دارید و بروز ندید چطور میتونید اسرار الهی رو حمل کنید...
برید خودتون رو اصلاح کنید
:))))

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان