کره زمینی دیگر

چند سال پیش از استادی متخصص در علوم هیئت و نجوم شنیدم به غیر از این زمینی که ما روش زندگی میکنیم کره زمین دیگری پیدا کردن که حدود هفده هزار سال نوری با ما فاصله داره...

از فحوای کلامشون اینطور برداشت کردم که گویا انسان هم زندگی میکنه در اون کره... ( نمیدونم شاید هم مستقیما گفتن انسان هم زندگی میکنه... الان شک کردم)



من نوشت:
اگر یکی غیر از این رو پیدا کردن حتما صدها زمین دیگه هم هست که هنوز پیدا نکردن...
شاید هم هزارها... شاید هم...
عالم در مادیتش هم بی انتهاست دیگه....
میخوام واکنش ها رو ببینم... برام مهمه اولین واکنش خوانندگان به این خبر چیه؟
اینکه چه سوالات و نکاتی در وهله اول به ذهنشون میاد برام مهمه....
ن. .ا
هو مورو
عجیب و شگفت‌انگیزه.
البته تو حوزه نجوم حرف و نظر متفاوت زیاده. آدم نمیدونه حرف کیو قبول کنه.

بله شگفت انگیزه


البته اون استاد اهل حدیث هم بود و گویا مستند های حدیثی هم داشت در اینکه زمین های دیگری هم هست...
و انسان های دیگری

صـــا لــحـــه
چه اهمیتی داره که کره زمین دیگری هم باشه یا نباشه.
واضحه که حتی اگر هم به اون سیاره بریم، دقیقا با اونجا هم معامله ای که با این زمین خاکی رو کردیم خواهیم کرد!

خب پس شما به عملکرد آدما فکر میکنید و چون منطقا به این میرسید که همین کارایی که اینجا میکنیم اونجا هم میکنیم لذا براتون اهمیتی نداره...

البته استدلالتون درسته ها...
اما خب من از این زاویه بهش نگاه نکردم...

پیـــچـ ـک
سلام
برام مهم نیست. ترجیح میدم با بدبختا کلنجار نرم.شایدم اونا زودتر به بودن ما علم پیدا کردن که با این وصف بیشتر ترجیح میدم به حریمشون احترام بذارم.


سلام

علم پیدا کردن به تمام نظام هستی حق انسانه... هتک حریم نیست...

آشنای بی نشان
منو یاد جهان موازی انداخت

جهان موازی...

به نظرم بیشتر تصور ذهنی ما آدماست این دو کلمه...
عالم ماده... با تمام وسعت و بیکرانگیش یک جهان که بیشتر نیست...
حتی نمیشه عالم ملکوت رو هم جهان موازی دونست...

اما خب این هم یه تصوره دیگه

سربازِ روزِ نهم
ما در این دنیا تنها نیستیم :)

بله...

اصلا وجود همچین چیزایی هدف خلقت رو خیلی عمیق تر میکنه برای انسان...
ممکنه بساط این کره جمع بشه اما در کره ای دیگه همچنان زندگی جریان داشته باشه...

و طبق اصول ما شیعیان در هر عصری یک امام بیشتر نمی تونه باشه...
این یک امام فقط مربوط به زمین ما نیست...
یعنی اگر در زمین های دیگری انسانهای دیگری هستن امام اونها هم الیوم حضرت بقیة الله هستن...

و اینکه چرا موجودی به نام انسان فقط باید در کره خاکی زندگی کنه؟...
نسبت انسان با خاک چیه؟
اصلا خاک چه حقیقتی هست؟... این همه کرات با مواد مختلف... فقط در کرات خاکی امکان زیستن طبیعی انسان وجود داره...
بین انسان و خاک چه ارتباطی هست که خدا انسان رو از تراب آفرید...
و امام ما ملقب به ابوتراب شد؟
من کیستم؟
این درس و بحث و مدرسه
افزود بر من وسوسه
در انسجام جسم و جان 
من کیستم من کیستم

دایی حیدر
اصلا چیز عجیبی نیست این قضیه. ممکنه صدهزار بار داستان خلقت آدم و بشر روی همین زمین تکرار شده باشه و نسل بشر منقرض شده باشه، حالا کره ی دیگه و آدمهای دیگه خارج از قدرت خدا نیست...
ما در ایران زندگی میکنیم، از زندگی مردم آلمان چیزی نمیدونیم جز اخباری که از بعضی کانال ها بهمون میرسه... قطعا در 17 هزار سال نوری اونورتر که هیچ، اگر افرادی در همین کره مریخ خودمون زندگی میکردن باز هم اخبار نصفه و نیمه و کم و بیش راست و دروغی ازشون میشنیدیم و دیگر هیچ... یعنی کمترین تاثیری در زندگی ما نمیگذاشتن. 

میفهمم چی میگی حیدر...

وقتی با نگاه منطقی نگاه کنی اصلا چیز عجیبی نیست...
اما وقتی با اسرارش و به این نوع چینش در خلقت و حواشی ای که به لحاظ حکمی در این نوع چینش به ذهن انسان میاد توجه میکنی... یک حسی شبیه حیرت به آدم دست میده...

انـ ـــار
بعید نیست...



سبحان الله
عظمت خدای بزرگ و مخلوقاتش آدم را شگفت زده می کنه
و آدم احساس حقارت می کنه که توی این هستی عظیم من کجام؟!
و از طرفی احساس عزت که توی بین این هستی عظیم، منِ کوچک، چه قدرررر می تونم بزرگ بشم و استعداد بزرگ شدن دارم....


اگه نفس بذاره....     :(


التماس دعا

همین طوره

من دو ساله که این مسئله رو میدونم اما هر بار که سعی کردم عمیق تر بهش فکر کنم یه حالت حیرت داشت برام...
خدا ان شا الله به شما و تمام طالبان تعالی سعه وجودی عطا بفرمایند و ما هم در این دعا با شما شریک باشیم

سربازِ روزِ نهم
ان یشا یذهبکم و یات بخلق جدید
+
فکر کن ۱۷ هزار کره ای که امام همشون هم یکیه 
به نظرت لازمه با اونها هم مراوده داشته باشیم
اون هم زمانی که مثلا ۱۰۰ سال از ظهور گذشته و مردم به حضور تو این دنیا قانع نیستن

رفیق یه چیزی میگم که تحلیل خودمه... جدی نگیر...

همونطور که پیامبران بر هم تفضل داشتن...
این کرات هم بر هم تفضل دارن...
کره ای که ما توش زندگی میکنیم مرکز ثقلی هست برای تمام کراتی که مثل اینجا حیات انسانی توش هست...
باید قدر بدونیم...
مرز در دنیا و عقبا باریک است
کفر و ایمان چه بهم نزدیک است...

طبعمون سالم باشه میل پیدا میکنیم از اونها هم مطلع بشیم...
یه دفعه ممکنه در یک سجده ببرندمون، چیزهایی نشونمون بدن که...

دعا کن اربعین امسال توفیق رفتن به کربلا پیدا کنیم رفیق...

سربازِ روزِ نهم
دعا به دعا :(

اوهوم

پیـــچـ ـک
سلام
من علم پیدا کردن به شرایط زندگی اونها رو منوط به وارد شدن به حریمشون نمیدونم. میشه باهاشون کاری نداشت ولی به نحوه زندگی درست در اون کرات علم پیدا کرد.چون من فکر میکنم که عالم بر مبنای یه سری اصول پایه بنا نهاده شده و اصلا هدف از شناختن عالم احاطه پیدا کردن به اون اصول پایه هست. این اصول تعداشون هم خیلییی زیاد نیست. یعنی میشه یه بخشی از دنیا رو دقیق جستجو کنیم تا نظم و منطق حاکم بر بخش دیگه رو درک کنیم. این اولین نکته.
دومین نکته این که، برای اونها هم باید به اندازه خودمون حق حیات و آزادی و...قائل باشیم. شما دوست دارید وقتی توی خونه هستید یکی از این موجودات به اسم شناخت عالم سرشو بکنه توی خونه تون؟!...من اینو دوست ندارم!
اخلاقیات هم شرطه توی پژوهش علمی، حتی در مورد حیوانات.

سلام

نکته اولتون خیلی خوب و درست بود
در نکته دوم فرض شما اشتباست... قرار نیست سرمون رو بکنیم توی زندگیشون

اصلا توجه من به این مسئله از این سنخ که شما توجه کردید نیست...
هدفم از نوشتن مطلب چیز دیگری بود ...

دایی حیدر
سلام و درود :)

سلام :)

رهرو ...
سلام علیکم

در قرآن کریم در هیچ کجا واژه ارض به شکل جمع نیامده
اما سماء، جمع بسته شده

در روایات و ادعیه ما واژه ارض به شکل جمع، ارضین آمده

ممکنه زمین دیگری وجود داشته باشه با انسان های مختار، اما بدون شک حجت های خدا بر اون ها همین حجت های خدا بر ما هستند.

سلام علیکم

بله به شکل جمع نیومده...
در مورد حجت نظر خودم هم بر همینه اما خب سوالات زیادی هم از قبلش برای آدم پیش میاد...
به نظر من اصلا بعید نیست بیش از دو تا باشه...
اون بنده خدا گویا روایاتی رو مطرح کرده بودن که دال بر تعدد کرات زمین داره... بیش از دوتا

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان