روز حجاب و عفاف

انسان فطرتا میل به عزیز بودن و عزت داشتن داره

و اگر عزت رو در نزد خدا جستجو نکردیم یقینا در نزد خلق جستجو خواهیم کرد... جستجو که چه عرض کنم... به جان خلق الله می افتیم... (پدرشون رو درمیاریم_ یعنی پدر خودمون رو در میاریم_ نمیگفتم روح کلام منتقل نمیشد)

همینطور میل ذاتی انسانها هست که دیده بشن... چون خالقشون هم طبق این حدیث قدسی کل خلقت رو برای این بنا کرد که دیده (شناخته) بشه... "کنت کنزا مخفیا فاحببت ان اعرف ..." اگر نتونیم دیده شدن توسط خدا رو درک کنیم حتما و لاجرم می افتیم به جان خلق ، که بیایید منو ببینید...

روز عفاف و حجاب گذشت... از زاویه دیگه میخوام به بی حجابها نگاه کنم...

بی حجاب و بی عفت فقط کسی که پوشش کامل نداره نیست... تمام انسانهایی که دیده شدن توسط خلق براشون دغدغه هست ، آوارگانی هستن که نتونستن با خدا ارتباط برقرار کنن...

وکسانی که نتونستن با خدا ارتباط برقرار کنن... کسانی هستن که نتونستن با خود واقعی شون ارتباط برقرار کنن... در هجران بسر میبرن... زده به سرشون...

از این زاویه که نگاه میکنم... من هم همچین انسان علیه سلامی نیستم...



دیروز با همسرم دو خانم رو توی خیابون دیدیم با پوششی بسیار داغون... خونه که اومدیم به همسرم گفتم اون پوشش یک زن در جامعه موجب تهوع عالم طبیعت میشه... مملو از انرژی منفیه... خیلی دلم میخواد از خلوتشون خبر داشته باشم... چون یقین دارم اون همه انرژی منفی به خودشون برمیگرده... میخوام بدونم چه توانی دارن که این همه انرژی منفی رو در خلوت خودشون حمل میکنن؟!!!...

و فاجعه وقتی انسان رو متحیر میکنه که شخصی بد حجاب بگه من واقعا انرژی منفی ای دریافت نمیکنم... بعید میدونم این اشخاص تعداد زیادی باشن...(بهتر بگم یقین دارم که این افراد قلیل هستن چون افرادی که در باطل راسخ و استوار باشن در اجتماع کم هستن بقیه که رفتار باطل دارن دچار اوهام هستن اما به وقتش هدایت میشن) اما هر تعداد که باشن استعداد عجیبی برای شرارت دارن... خیلی سعی نکنید این اشخاص رو هدایت کنید چون اینها فرزندان دنیا هستن...



هدایت برای کسانی هست که خواهان هدایتن... مابقی سطل زباله ای هستن که قرار هست به واسطه اونها رجس های مومنین و اهل هدایت گرفته بشه و آسمانی بشن... وجودشون بی حکمت نیست و بدانید اونها در باطل خودشون به غایت راسخ و استوارن...
مثل صدام...
سطل زباله ای شد که بیش از 250 هزار جوان ما رجس های خودشون رو درون اون سطل ریختن و پاک شدن و پرواز کردن... (تاکید موکد میکنم که اغلب کسانی که دچار منکرات هستن خواهان هدایت هستن... منتها باید وقتش برسه)


ن. .ا
علی رضا
علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب بر محور تفکر اومانیستی است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد و مسلمانان نباید نظام آموزشی خود را بر اساس این علوم قرار دهند.

تمدن بدلی bornos.blog.ir

سلام

میدونستید سلام موجب امنیت میشه و در سبک زندگی اسلامی بسیار تاکید شده روش؟

پیله سرخ
سلام
تهوع عالم طبیعت یعنی چی؟

چه قدر خوب که مفهوم تاکید من به سلام دادن رو حتی توی یه نظر دادن هامون، دقیقا متوجه میشید! 

سلام علیکم

همونطور که کشور وجود ما اگر در اعضاش تطبیق با کل بدن نباشه اون بدن دچار اختلال میشه
بدن عالم طبیعت هم اقتضائاتی داره...
اگر باور کنیم که عالم طبیعت (و کل عوالم وجودی) شعور محض هستن و به تعبیر بزرگواری نظام هستی "درّاک= بسیار درک کننده" هست می یابیم که اگر اسم الله ی رو در غیر محلش ظهور بدیم مزاج عالم طبیعت رو بهم میزنیم...اینها بروز اسم جمال خدا رو در غیر محل انجام میدن... مثل این میمونه که کسی اهل رحم کردن هست و صفات رحمانی در او بیشتر بروز داره بعد بخواد در مواجهه با کفار که باید اشداء علی الکفار بود بهشون رحم کنه... خود همون کفار رحمش رو با پاسخی جلالی و قهری خواهند داد... این همون پس زدن عالم طبیعت هست... اینها هم همینن... اسم جمال خدا بر اساس رحمت رحمانی اش در اینها نهاده شد... اما اینها در غیر محلش بروزش میدن... و یقینا خود عالم طبیعت اینها رو پس میزنه... برای همین گفتم دوست دارم بدونم در خلوتشون با این حجم از انرژی منفی و لعنتی که از سوی تکوین بهشون رسیده چه حالی دارن...
به قول بزرگواری بسیاری از سیل ها و زلزله ها و باران های غیر مفید و... از سوی عالم طبیعت، استفراغ عالم طبیعت هست...
استفراغ از سوی بدن نشانه عملکرد دفاعی بدنه... بدن شعورش درست کار میکنه... میدونه برای دفع این ویروس باید بالا بیاره... استفراغ نشانه اینه که بدن خودش تدبیر خودش رو میکنه...
عالم طبیعت هم همینه و انسان باید بدونه در جنگ با عالم طبیعت اون کسی که مغلوب میشه یقینا و قهرا انسانه...
برای همین یکی از اهداف دین تطابق آدم با عالَم هست از عالم طبیعت گرفته تا عوالم بالاتر که باطن همین عالم طبیعت هستن..


بله سلام از اسماء الله هست... کسی که باور داشته باشه این اسم رو... با بردن این اسم در مواجه با خلق (حتی غیر انسان) زیر سلطان وجودی این اسم الله ان شا الله در امان خواهد بود مِن شر ما خَلَق

رئوف ..
سلام،
از نظر بنده مقبول و مستحسن بود.

اما، پاراگراف اولِ ذیل دو خط، با مثال صدام، برای عقول عامّه قابل هضم نیست و به صورت ظاهر با اقتضای فعل حکیمانه الهی همخوانی ندارد. 
در واقع، نیاز به توضیح بیشتر دارد و پاسخ ها باید در محدودۀ ان قلت های وسیع تری مجاب کننده باشد.

سلام برادر

بله ان قلت ها درسته
چون سوال پیش میاد که خدا اختیار داده و اینها به خاطر جنایاتشون باید عذاب بشن چون میدونستن راه باطلی رو میرن و با آگاهی رفتن... و باید عذاب بشن و حتی اون اشقیاشون مخلد در نار هم میشن...و درسته... و باید در دنیا در مقابل اینها هم ایستاد و از حق دفاع کرد... این هم حرفی درست و قرآنیه
و خدا هم در قرآن فرمودن هر خیری منتسب به خداست و هر شری که میبینید از خودتونه...( الان عین آیه یادم نیست)
خدا مطلقا شر خلق نمیکنه... 
برای پاسخ به ان قلت هایی از این دست جوابهایی از این دست لازمه...
منتها اگر در جوابهای بنده و اصل متن بنده تناقض دیدن باید دقیقا تناقض رو بیان کنن تا  بحث بشه

البته اگه درست متوجه سوال شما شده باشم
الان به ذهنم رسید که شما از کلمه رجس برای مومنین در ذهنتون سوال پیش اومده باشه... که منظور از رجس هر چیزی غیر از خداست... اما خب در رجس بودنشون مرتبه دارن همونطور که تمام بهشتی ها شراب طهور نمی نوشند و فقط ابرار در بهشت به این توفیق میرسن...
ابرار مگه تطهیر نیستن؟ پس چرا شراب طهور می نوشن؟. طهور پاک و پاک کننده هست... لذا رجس و ناپاکی هم مراتب داره...

لوسی می
سلام. 
من خیلی موافق نیستم که بی حجابها مایل به دیده شدن هستند. اون قسمت قرمز نوشت رو عرض میکنم.
البنه اون هایی که با هفت که چه عرض کنم، هزار قلم آرایش میچرخن تو خیابونها قطعا قصدشون دیده شدنه اما غالب آدمهایی که از حجاب گریزانند هدفشون راحتیه.

سلام علیکم


ممکنه...

پس اینها برای راحتی ممکنه گاهی هم با دمپایی خونگی برن سر کوچه شون خرید کنن یا حتی برن دانشگاه... چون دمپایی از کتونی و کفش راحت تره مخصوصا توی تابستون
ممکن هم هست برای راحتی شون به جای شلوار لی ، شلوار کردی هم بپوشن...
انسان اگر بخواد صرفا به دلیل راحتی اش کار کنه خیلی موجب دافعه میشه بر علیه خودش...
کارهایی رو ممکنه تو اجتماع بکنه که دیگران واقعا کراهت دارن... و اتفاقا موجب پس زدن توسط اجتماع میشه
اما اینها فقط راحتی هایی رو انتخاب میکنن که توسط جامعه دفع نشن...
خب به نظر من این یه مقدار جای تامل داره دیگه... یعنی یه چیزی در پستوی این رفتارشون هست که ممکنه خودشونم آگاه نباشن
به نظرم اون دیده شدن در رفتارشون هست منتها شاید پنهان باشه

اونایی که نوشتم پاسخ شما نبودا... سیر تفکراتم بود در راستای نکته شما...

لوسی می
بله ممکنه برای راحتی خیلی کارها بکنن! راستش من این روزها شلختگی زیادی در بی حجابها می بینم که سبک بی حجابی دیگه مثل سابق با آرایش فراوان و اینها نیست(البته جدای از اونهایی که مشکلات شخصیتی دارن!)
اما نکته موجود در تفکر شما انگشت اتهامِ تمایل به دیده شدن رو به سمت کل بشریت سوق میده!
با حجابها هم مقاصد دیده شدن دارن که با دمپایی بیرون نمیرن؟ 
همه ی علما و فضلا هم یه سری محدودیت ظاهری برای خودشون در نظر میگیرن که کاملا مباحه(منظور اینکه مستحب نیست که تشویق دینی داشته باشه). پس آیا مقصود خاصی دارن؟
فکر میکنم این فکر صحیح نیست که بگیم چون یه سری راحتی ها رو گلچین میکنن پس نیاز به دیده شدن رو حتما دارن.هرچند پنهان.

آخه ببینید من هر چی فکر میکنم نمی تونم درک کنم مثلا اینکه شال یا روسری جلوی سر باشه یا وسط سر، چقدر در راحتی تاثیر داره...

به نظرم اگر روسری جلو باشه فیکس کردنش روی سر راحت تره تا اینکه وسط سر باشه... وسط که باشه با یه باد هی می افته... اینکه خیلی سخت تره...
شاید باید خانم باشم تا درک کنم
ما که انتظار چادر نداریم...
یا نمی تونم درک کنم اینکه مانتوشون بیست سانت بلند تر باشه چقدر در راحتی شون تاثیر داره....
اینا برام قابل درک نییست
به نظرم مانتویی های 10 _15 سال پیش خیلی لباسشون راحت تر بود تا الان
الان لباسشون  بیشتر شبیه لباس غواص ها شده... یه مانتو جلو باز کوتاه روی لباس غواصی شون می پوشن 
توجه کردید تا حالا؟

اون محدودیت هایی که علما دارن برای آراستگی و آداب اجتماعی هست... یه حد متعارفی داره در جامعه...
اما برای من قابل درک نیست، اینکه روسری و شال بره وسط سر و نصف مو معلوم باشه نه آراستگی هست و نه آداب اجتماعی...
نه حتی راحتی... چون راحت تر از جلوی سر بودن و فیکس کردن روسری اینه که کلا برداشته شه تا اینکه بیاد وسط سر...
البته نظر منه
نظرم اینه که یه خودفریبی های پنهانی وجود داره

لوسی می
راستش احساس میکنم بحث مفیدی نیست. اما به نظرم خوبه که شما گزینه ی راحت طلبی رو هم تو لیست ‌دلایل بی حجابی بذارین.

موافقم

.. مَروه ..
سلام
یکی از دوستان میگفت منو که می بینی الان یه مدت چادری بودم،خیلی هم دوستش داشتم...بهمم خیلی میاد،بابامم خیلی خوشحال بود
گفتم خب؟ چی شد که گذاشتی اش کنار؟
گفت خانواده مون(اقوام مادری اش) خیلی مسخره ام می کردن... و حتی تیکه انداختن که دوست پسر جدیدت مذهبیه؟؟
البته من خیلی وقت بود که دوست پسر نداشتم...
*
دختر با استعدادیه، نسبت به دین
ولی انقدری محیط نامناسبه
استقامت زیادی رو می طلبه اینکه حجابش بهتر بشه
شاید دلیل برخی ها همینه
نگاه جامعه الان به چادری چطوره؟
باید خیلی محکم باشی و قبولش داشته باشی که موفق بشی و ثابت قدم بمونی...
مثلا برای شخص من هضمش راحته الحمدلله، ولی شاید اگه من هم بدحجاب بودم و خانواده محجبه ای نداشتم، و فلسفه اش رو درک نکرده بودم،حالا باید خیلی سختی میکشیدم برای هضم چادری شدن...
*
امروز داشتم به راهکار فکر میکردم....
چه من چیکار میتونم بکنم؟؟

سلام علیکم

البته بحث من بر سر چادر نبود...
بحث بر سر بی حجابی و بد حجابی هست...
همون خانم اگر روی چادر نتونست مقاومت کنه میتونه یه مانتوی معقولی تهیه کنه و در آرایش کردن راه افراط در پیش نگیره...
همین که توی چشم نباشه یعنی گامی برداشته به جلو...
*
راهکار:
مثلا آنچه به ذهن ما رسید این بود که در حد خودمون گام برداریم... خانمم یه مقداری خیاطی بلد بود... فرستادیمش کاملا حرفه ای یاد بگیره... مدتیه مشغوله...
از طرفی پیگیر یادگیری طراحی لباسه... روی بخش نرم افزاریش من باهاش کار میکنم تا در اولین فرصت بره دوره اون رو هم ببینه...
با این انگیزه این کار رو شروع کردیم که بتونیم برای لباس های زنانه که هم اسلامی باشه و هم شیک و زیبا ایده بدیم و اجرا کنیم...
دیروز به خانمم میگفتم اگر فقط در هر شهری دو سه خانم همچین انگیزه ای داشته باشن و حرکتی انقلابی و بسیجی گونه در زمینه طراحی لباس اسلامی ایجاد بشه خدا واقعا برکت میده...
واقعا اگر مومنین و با حجابها  برای رفع این مشکل گامی بردارن خدا به تلاششون برکت میده...
واقعا به برکت خدا در اقدامات جمعی ایمان دارم...

طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان